Veelgestelde vragen

Bekijk de handleiding van de ITV app hier. Alle basisfuncites van deze app staan hierin uitgelegd.

Met de ITV app van SKP of met een ITV settopbox zijn veel programma’s te bekijken, te pauzeren en op te nemen. Bekijk via deze link welke zenders via ITV beschikbaar zijn.

ITV van SKP is bruikbaar voor smartphones, tablets of via je internetbrowser. Heb je een glasvezelaansluiting in huis van SKP, dan kan je ook gebruikmaken van de interactieve settopbox van SKP. De kosten van het gebruik van een interactieve box zijn €5,- per maand. Deze zijn af te halen bij ons in de winkel aan de Meidoornlaan 20.

Heb je momenteel een Cisco coaxmodem met het type 3925 of 3940 en wil je deze omwisselen voor een Fritzbox? Dit kan in veel gevallen. Wanneer je voor een jaar je abonnement verlengd bij SKP (dit kan in onze winkel geregeld worden) is het modem om te wisselen voor een Fritzbox modem. Vergeet niet je huidige 3925 of 3940 modem met stroomadapter mee te nemen. Alleen dan kunnen wij het modem wisselen.

Wanneer je een nieuwbouwwoning koopt heb je de mogelijkheid loze leidingen aan te brengen naar verschillende plaatsen in het huis. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je een computer op zolder wil aansluiten. Door deze loze leiding moet dan een internet (UTP) kabel worden getrokken. Er zijn meerdere opties:

  1. Je trekt de kabels zelf door met een goede stalen trekveer. Denk vooraf na over de lengte van de kabel en welke kabel door de loze leiding getrokken moet worden. Wij hebben verschillende soorten kabels en trekveren. Heeft u SKP, dan raden wij aan UTP en Coax door één loze leiding te trekken. Hiervoor hebben wij speciale materialen op voorraad. Vraag hier naar in de winkel.
  2. Wij trekken de bekabeling naar wens door de loze leidingen. Daarbij zorgen we dat de kabels worden afgemonteerd en op hun werking en kwaliteit worden gecontroleerd. Je hoeft hierbij dus zelf geen gereedschap en tools aan te schaffen. Voor meer informatie of een afspraak kunt u bellen met 015-3611001 of naar deze pagina.

Wanneer een modem defect is of niet goed functioneert zal SKP in veel gevallen vertellen dat je de modem kan ruilen bij ons in de winkel. Wanneer je deze komt wisselen hebben wij de oude modem nodig inclusief de voedingsadapter. Zonder de oude modem kunnen wij helaas geen nieuw modem meegeven.

Dit is een veelvoorkomend probleem wat in 95% van de gevallen met verouderde antennematerialen te maken heeft. Veelal zijn kabels en connectoren hierin de boosdoener, omdat deze niet goed genoeg zijn afgeschermd voor de normen van nu. Wanneer je twijfelt aan de kwaliteit van je materialen, kunnen wij altijd aan huis adviseren en waar mogelijk het probleem direct verhelpen. U kunt hier een afspraak inplannen met onze monteur.

Wil je het liever zelf oplossen? Kijk dan eens bij onze Kabelkeur antennematerialen van Hirschmann, Technetix en Braun teleCom.

Als u de digitale ontvanger heeft aangesloten moet u de volgende waarden invoeren:
NetwerkID: 8888
Frequentie: 554.00 MHz     (Samsung 554.000 KHz)
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Er valt onderscheid te maken tussen coax en glasvezel aansluitingen. Via het coax netwerk worden drie soorten abonnementen aangeboden Brons (€44,-), Zilver (€55,-) en Goud (€65,-). Voor de snelheden van de pakketten verwijzen wij graag door naar “abonnementen” op onze site of klik hier.

via het glasvezelnetwerk zijn ook drie abonnementsvormen te krijgen, namelijk Kristal (€48,-), Briljant (€58,-) en Diamant (€73,-). Voor de complete informatie klikt u hier.

Natuurlijk heeft u ook de mogelijkheid om bij ons in de winkel informatie te vragen. Wij staan graag voor u klaar.

Alle zenders die te verkrijgen zijn via SKP kunt u vinden op het zenderoverzicht. Voor het basispakket is geen smartcard nodig. Wanneer u een extra pakket aanvraagt heeft u wel een smartcard nodig. Als u al in het bezit bent van een smartcard, dan kunt u wijzigingen bij ons in de winkel aanvragen.

Dit is uiteraard mogelijk. Onze monteur komt graag uw aansluiting gereedmaken voor gebruik. Hierbij wordt het modem werkend opgeleverd met een basis wifi-signaal. Heeft u ook telefonie aangevraagd? Dan zorgt onze monteur ervoor dat dit op het nieuwe modem werkt. Afspraak maken? Bel 015-3611001 of mail naar info@wolfftv.nl.

U kunt het kanaal van de SKP router wijzigen. Klik hier voor de handleiding die hiervoor nodig is.

Het modem van SKP heeft een wifi router ingebouwd zitten waarmee je zonder extra kastjes een basis wifi-signaal kunt opvangen. Het signaal van deze router is niet zo sterk als dat van een externe/losse router. Het komt dus veel voor dat je op zolder en/of eerste verdieping in de woning geen draadloos signaal meer opvangt. Met een losse router, een access point of een wifi versterker kan je dit bereik vaak al verbeteren. Wat bij jouw in de woning de beste toepassing is, vertellen we je graag in onze winkel.

Wanneer je een abonnement bij SKP opzegt dienen de volgende spullen ingeleverd te worden:

  • modem + voeding

Dit kan in zijn geheel ingeleverd worden aan de Meidoornlaan 20. Wij zorgen ervoor dat alles terecht komt bij SKP.

Zie hiervoor de onderstaande handleiding die je nodig hebt voor het inschakelen van de bridgemodus. Het instellen van een bridgemodus is van belang als je een externe router wilt aansluiten op de modem van SKP.

Handleiding bridge Cisco 3925

Handleiding bridge Cisco 3940

Dit kan twee redenen hebben:

  1. Je tv heeft geen DVB-C tuner ingebouwd zitten. Hierdoor kan de tv het digitale signaal niet verwerken. Veel nieuwe televisies hebben deze tuner wel ingebouwd zitten. In plaats van een nieuwe tv kan je ook een decoder aanschaffen waarmee je de digitale kanalen wel kan ontvangen. Zie hier ons aanbod decoders, of vraag ernaar bij ons in de winkel. Het is ook mogelijk om bij ons een basis decoder af te halen. Deze krijgt u in bruikleen van SKP.
  2.  Je tv heeft wel een DVB-C tuner ingebouwd zitten, maar de tv moet nog ingesteld worden. Kies hiervoor in het menu van de tv voor zenders afstemmen en geef de volgende gegevens in:
    Frequentie: 554.00(0) Netwerk ID: 8888 QAM modulatie: 64QAM Symboolsnelheid: 6900

Na oplevering van het glasvezelmodem, zal het coaxsignaal na enkele weken inactief worden gemaakt. Het coax modem werkt dan ook niet meer. De coax modem kan je inleveren samen met de stroomadapter bij ons in de winkel aan de Meidoornlaan 20 in Pijnacker. Je ontvangt van ons een bewijs van afgifte wanneer je de modem bij ons inlevert.